Why English?

Wie Ihr schon bemerkt habt, blogge ich jetzt auf Englisch. Warum? In erster Linie: Ich bin ein Kosmopolit, warum also nicht auch meinen Blog internationaler machen?

Zweitens: Weil ich selber viele ausländische Blogs lese und mich ärgere, dass sie z.B. auf Norwegisch geschrieben sind und ich sie nicht verstehe. 

Ich weiß, dass einige Leute da draussen sich genauso ärgern und nicht nur die Bilder anschauen wollen (habe viele Anfragen auf Formspring deswegen bekommen). Der Google-Translator ist zwar ganz nett rechts in der Sidebar aber er übersetzt manchmal ein sehr wirres Zeug, welches nicht mal ich auf meinem Blog verstehe! :D

Ausserdem will ich mein Englisch verbessern und werde mich bemühen, korrekt zu schreiben. Ich bin für grammatikalische Verbesserungen sehr dankbar!

Eventuell, wenn die Zeit zulässt, schreibe ich noch auf Deutsch ein paar Zeilen unter den Englischen Beitrag.

Beziehungsweise werde ich nicht immer in Englisch schreiben, aber dann tippe ich eine Englische Zusammenfassung unter den Deutschen Text. Denn manches werde ich bestimmt nicht so gut rüberbringen können, wie in einer Sprache, die ich am Besten kann! :)

——-

English:

As you have probably noticed, my recent posts are written in English. Why? I am a cosmopolitan person, so why not to blog in English?

2nd reason: I read many foreign blogs and it annoys me that I don’t understand them, because they are written in Norwegian for example. 

I know that there are some people out there, who are also annoyed just like me and do not want to look only at the pictures. The Google Translator is quite nice in the sidebar, but sometimes he translates very inconsistent.

I also want to improve my English and I will do my best to write correctly. Grammatical improvements are welcome!

I will not always write in English, so please don’t be mad at me. ;)

Google

Leave a comment

Filed under Other

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s